Asociaţia de transport aerian internaţional (IATA) contestă plafonul de emisii de CO2 calculat de Comisia Europeană (CE), ce ar trebui să fie aplicat sectorului din 2012, ca urmare a sumei mari pe care firmele aeriene ar trebui să o dea anual ca să cumpere cotele aferente, Les Echos. Foto (1)
Vezi Galerie Articol
Sectorul aerian, responsabil pentru 2-3% din emisiile globale de gaze cu efect de seră, nu este de acord cu metoda de calcul a Executivului european, care i-ar afecta foarte mult afacerile în fiecare an.
Numai în 2012 companiile aeriene ar trebui să achite circa 1 miliard euro pentru achiziţionarea cotelor, în cadrul sistemului de tranzacţionare a emisiilor de CO2, pentru a cumpăra de pe piaţă 77 milioane tone de CO2, sub formă de cote, potrivit unui studiu efectuat de compania de consultanţă Point Carbon, citat de Les Echos.
Toate companiile aeriene, europene sau nu, care au zboruri regulate în Uniunea Europeană, vor trebui să respecte un plafon ce corespunde în 2012 cu 97% din media emisiilor de gaze cu efect de seră din perioada 2004-2006, care va trebui să coboare la 95% în 2013, potrivit CE. În faţa avalanşei de proteste, Bruxelles-ul care ar fi urmat să anunţe plafonul emisiilor (reprezentând media acestora) la începutul lunii august, a amânat publicarea cifrelor pentru toamnă.
Potrivit unor calcule iniţiale, media ar ajunge la 216 milioane tone de CO2 în intervalul 2004-2006 pentru ansamblul sectorului, ceea ce ar duce la un plafon de 210 milioane emisii pentru 2012.
Companiile cel mai puternic afectate de decizia Bruxelles-ului ar urma să fie Delta Air Lines, United Airlines, British Airways, Ryanair, Qantas, Continental Airlines, EasyJet, Thai Airways, American Airlines şi Air France-KLM. Numai de la acestea sumele de plătit s-ar ridica la 351,6 milioane euro, la un cost de 14,40 euro pe tona de CO2 emisă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu