Eforturile globale de a reduce emisiile sulfuroase provenite din industria transporturilor maritime si fluviale vor fi intarziate timp de cativa ani, in contextul in care rafinariile nu iau in calcul investitii pentru producerea de combustibil mai curat, deoarece ar necesita investitii de cateva miliarde de dolari, potrivit Reuters.
Agentia de transport maritim a ONU, International Maritime Organization (IMO), a dat termen sectorului maritim anul 2020 pentru a reduce cantitatea de sulfuri arsa de flota sa, din cauza carora mii de oameni mor anual.
IMO estimeaza ca industria ar trebui sa investeasca aproape 150 de miliarde de dolari in capacitati secundare de rafinare, pentru a se asigura ca are suficiente rezerve.
Reducerile de emisii cerute de IMO pot fi atinse din punct de vedere realist numai daca se vor folosi distilate medii, o serie de combustibili cu emisii mai reduse. Insa din cauza cererii din partea industriei transporturilor, a celei aviatice si a centralelor energetice, acestea sunt mai greu de procurat. Cererea ar putea creste cu pana 50%, adica cu inca 600 de milioane de tone pana in 2030 fata de nivelul actual, estimeaza compania petroliera ExxonMobil.
„Acest lucru va reprezenta o crestere majora a cererii de distilate medii, un produs care si asa este la mare cautare”, a declarat Vincent Chong, seful global al diviziei de combustibili marini a ExxonMobil.
Gazul petrolier, un produs distilat mediu, este responsabil pentru cresterea cu 42% a vanzarilor la produse petroliere in al treilea trimestru din 2010, o crestere de doua ori mai rapida decat in aceeasi perioada a anului 2010.
In prezent, vasele folosesc mai mult petrol rezidual, cu o concentratie ridicata de sulfuri.
Industria transporturilor maritime, care transporta 90% din volumul total al bunurilor comerciale din lume, nu are incredere ca va putea fi produsa in timp util o canttate suficienta de combustibil cu emisii reduse pentru a alimenta cele pestr 50.000 de nave.
„Vom monitoriza foarte atent termenul-limita din 2020 deoarece credem ca rezervele de combustibil mai curat ar putea sa nu fie suficiente pentru a-l atinge”, a declarat Torben Skaanild, directorul executiv al BIMCO, cea mai mare asociatie a proprietarilor de nave comerciale.
Desi transporturile pe apa sunt responsabile doar pentru 10% din emisiile globale de sulfuri, peste 60.000 de oameni se imbolnavesc de cancer si mor anual din cauza emisiilor provenite din combustibilii reziduali.
Astfel, IMO a adoptat reglementari care cer reducerea cu peste 80% a emisiilor de sulfuri prin scaderea ponderii acestora in combustibilii marini pana la 0,5% pana in 2020, fata de nivelul actual de 2,7%.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu